Jobb

 
 

Ögonblicket

Tidningsproduktion för Synskadades Riksförbund Göteborg


#bookfacefriday

Instagram-kampanj på Chalmers bibliotek. Bilderna publicerades varje fredag 2016/2017 och ökade antalet följare från 80 till 1100.


tba_jobbigt _med_alla_priser2.png

The Brewhouse Award 2017

Socker och bly skapade under 2017 kommunikationskoncept till innovationstävlingen
The Brewhouse Award. Uppdragets mål var att varumärkespositionera Brewhouse, nå ut med tävlingen till nya målgrupper och öka mångfalden
bland de sökande.


Reportageserie

Genom tre reportage fick Chalmers studenter chans att förbättra sin studieteknik.
Publicerat på biblioteksbloggen. 

Del 1, ”Pluggteknik”
Del 2, ”Struktur och upplägg”
Del 3, ”Att plugga och leva”


pixi-synskadades-riksfc3b6rbund-cmyk.jpg

Käppvett med Stina -
Allmänbildande Pixibok för Synskadades Riksförbund


#ingenskafalla

Intressepolitiskt projekt för Synskadades Riksförbund inför valet 2014. Projektet ställer än i dag krav på en säker tunnelbana och har uppmärksammats av bland annat Metro, SVT, Sveriges Radio och politiska partier. Hashtagen #ingenskafalla började med en lågbudgetfilm och har i dag letat sig in i de politiska rummen.